فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پاورپوینت-آشنایی با فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان - در 82 اسلاید-powerpoin-ppt


» :: پاورپوینت-آشنایی با فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان - باب 82 اسلاید-powerpoin-ppt

     ارزیابی عملکرد به عنوان یک ارزیابی دوران ای، رسمی و اغلب مکتوب از عملکرد شغلی کارکنان است، که به منظور دستیابی به اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. شناخت کارکنان ساعی و اعطای پاداش به سمت آنها، ایجاد انگیزه برای تندرستی عملکرد آنان و سایر کارکنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد می باشد. در گذشته مدیران، ارزیابی عملکرد را فقط به غرض کنترل فعالیتهای کارکنان انجام می‌دادند، در حالی که امروزه جنبه راهنمایی و ارشادی این عمل، اهمیت بیشتری یافته است. هدف اصلی از ارزیابی عملکرد این است که داده‌ها ضروری باب باره نیروهای شاغل در سازمان جمع آوری و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آنها بتوانند تصمیمات بجا و لازم را در جهت بالابردن ارتقاء کمی و کیفی کارکنان اتخاذ نمایند.

     رصد تحقق اهداف سازمانی از طریق سنجش حاصل و همچنین کارآیی و اثربخشی تمام سازمانی از اصول اصلی پویایی سازمان است لذا بر اساس  آیین‌نامه  اجرایی ارزیابی عملکرد کارمندان به شمارة 11942/200 مورخ 22/5/1390 نیابت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور   و جرم  69 آئین نامه اداری و استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی دانشگاه ها و دانشکده های حقایق پزشکی و خدمات سالم و درمانی مصوب سال 1391 به منظور سنجش اندازه اجرا اهداف سازمانی و افزایش بهره وری، عملکرد کارمندان در دوره های مشخص سالانه به صورت منظم و براساس شاخص های عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که نتیجة آن در ارتقاء اثر بخشی، بهره وری، افزایش کیفیت خدمات، پاسخگویی در مقابل عملکرد، رضایت ذینفعان  و برخورداری از مزایا و سایر موارد لحاظ خواهد شد.

    در راستای اجرای بهینه فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان، دستورالعمل مزبور به منظور بازشناخت معیارها و شاخصهای امتیازدهی آماده گردیده، تا حتی‌الامکان از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری به عمل آید و در این فرآیند شاهد امتیازاتی صحیح تر و منطبق بر واقعیات باشیم، تا با تکیه بر امتیازات مکتسبه، به اهداف سازمانی حاصل از ارزیابی دست یابیم. شیوه نامة تدوین شده، متشکل از بخش های تعاریف، سازمان اجرایی، گروه هدف، فرم های برآورد و چهارچوب شمول آنها، فرایند اجرا و مراحل تکمیل فرم های ارزیابی عملکرد، نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد فرد و ..........  می باشد.

 

 

 

 

  • تعاریف:

عملکرد: چگونگی انجام وظایف و فعالیتها و نتایج حاصل

ارزیابی: فرایند سنجش، بها گذاری و حکم

دوران ارزیابی:  دوره برآورد از آغاز فروردین ماه هر سال تا پایان اسفند همان سال می باشد.

ارزیابی شونده: حاوی کلیه کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی( قانون کار،کار معین ...) ، مامورین، طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان  می باشد.

ارزیابی کننده: یا سرپرست بلافصل کارمند مسئولی است که از دید سازمانی کمینه رئیس اداره ، قسمت ، گروه، بخش و عناوین مشابه بوده و مسئولیت ارجاع کار به کارمند و سرپرستی وی را بر عهده دارد.

اسم تنها (تاییدکننده):  بالاترین مقام اجرایی هر واحد سازمانی که مسئول تایید نهایی شکل ارزیابی عملکرد کارمندان، پشت از بازبینی توسط سرپرست بلافصل آنان می باشد.

شاخص: مشخصه‌ای که در  اندازه‌گیری ورودی‌ها، فرایندها، ستانده ها و پیامدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موسسه دولتی : تنها سازمانی مشخصی است که به سمت موجب قانون ایجاد شده یا می شود و با داشتن استقلال حقوقی،بخشی از وظایف و اموری را که بر عهده یکی از قوای سه گانه و سایر مراجع قانونی می باشد ،انجام می دهد.

منظور از موسسه باب این آیین‌نامه کلیه دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی کشور و موسسات تابع آیین نامه  اداری و استخدامی کارکنان غیرهیأت علمی حاوی صندوق رفاه دانشجویان و بین آموزش و پژوهش طب انتقال خون اطلاق می گردد.

کمیسیون تحول اداری: کمیسیون استحاله حقوق‌بگیر موسسه  بعنوان عنصر اصلی در حوزه تحول اداری موسسه و بعنوان نهاد مسئولیت سیاست گذاری و برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت، پایش و ارزیابی عملکرد در نظام اداری را بر عهده دارد و موظف است با توسعه رویکردها ، روش ها و برنامه های مناسب ساختاری و مدیریتی همگام با سایر عناصر علمی و اجرایی موسسه را در انجام مأموریت ها و دست یابی به اهداف کلان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و سلامت یاری رساند.

 

 

 

  • اداره اجرایی:

وظایف واحدهای درگیر در فرایند مدیریت عملکرد عبارتند از:

بالاترین پست اجرایی موسسه :   مسئول استقرار نظام مدیریت عملکرد در تاخت بعد ارزیابی عملکرد و برنامه ریزی است.

هیات امناء موسسه:   تصویب پروگرام راهبردی اداره را بر عهده دارد. باب موسساتی که هیات امنا ندارند این فعالیت میانجیگری بالاترین مقام اجرایی موسسه انجام می گیرد.

هیات رئیسه موسسه:    تصویب پروگرام عملیاتی کلیه حوزه ها و واحدهای تابعه را حرف عهده دارد. در موسساتی که هیات رئیسه ندارند این فعالیت میانجیگری بالاترین مقام اجرایی موسسه انجام می گیرد.

کمیسیون تحول اداری:    اسم تدبیر گذاری، برنامه ریزی، نظارت و ارائه گزارش به حوزه های ذیربط از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد جشنواره شهید رجایی، استانداری و فرمانداری می باشد.

واحد استحاله اداری:     راهبری فرایند برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی و پایش پروژه های بهبود را حرف تقبل دارد. دبیرخانه کمیسیون تحول اداری موسسه نیز باب این حوزه استوار خواهد بود.

تنها متولی ارزیابی عملکرد:     در موسساتی که بیاض ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات ظرفیت‌های لازم برای اجرا و پاسخگویی را دارا ‌باشند، این وظیفه در تنها مذکور و در غیر اینصورت تا زمان ایجاد ظرفیت‌های لازم با نظر رییس موسسه در واحد تحول اداری یا واحد متناظر(واحد ارزشیابی کارکنان )در معاونت توسعه مدیریت و منابع موسسات انجام خواهد پذیرفت. مسئولیت برنامه ریزی و نظارت بر جمال اجرای فرایند ارزیابی کارکنان بر اساس شاخصهای تدوین شده در واحدهای تخصصی موسسه مهمترین وظیفه این واحد است. همچنین تکلیف توزیع ،جمع آوری و امعان فرمهای ارزیابی و تطبیق مستندات ارائه شده با امتیازات اخذ شده توسط کارمند ،استفاده از نتایج ارزیابی در اتخاذ تصمیمات اداری ،پاسخگویی به اعتراضات کارکنان جهت طرح در کمیته پاسخگویی به اعتراضات و همچنین تهیه گزارشات کمی و تحلیلی خودارزیابی موسسه با استفاده از گزارشات واحدها جهت ارائه به کمیسیون تحول اداری بر عهده این واحد می باشد.

کمیته پاسخگویی به اعتراضات نتایج ارزیابی کارکنان:  که به سمت غرض رسیدگی به موارد اعتراضی نتایج ارزیابی عملکرد کارکنان تشکیل می‌گردد . اعضای انجمن شکل‌پذیر از رئیس واحد متولی ارزیابی عملکرد کارکنان  یا بالاترین مسئول برآورد به آغاز رئیس کمیته و دو نفر عضو کمیته به انتخاب بالاترین مقام اجرایی موسسه می باشد.

مدیریت منبع‌ها انسانی:    اعمال نتایج برآورد حاصل کارمندان در وضعیت خدمتی کارمندان را بر عهده دارد.

 

معاونتهای تخصصی:  مسئولیت تجمع بندی و تایید اولیه شاخصه های تدوین شده ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان ، تفکیک شاخص های تدوین شده و ابلاغ به واحد های زیر مجموعه و نیز مسئولیت جمع بندی و ابلاغ نتایج ارزیابی عملکرد به آنها جهت اصلاحات لازم و بهبود عملکرد را بر عهده دارند.

کلیه واحدها:   موظف به سمت آماده برنامه عملیاتی حوزه خود بر مبنای برنامه راهبردی وزارتخانه و  موسسه و تدوین شاخصهای ارزیابی حاصل واحد و کارمندان ، اجرای فرآیند ارزیابی عملکرد و اتمام فرمهای ارزیابی عملکرد خود می باشند . (امور حقوق‌بگیر قلوه واحد های تابعه موسسات مسئولیت اجرای فرآیند ارزیابی عملکرد کارکنان، تحلیل نتایج ارزیابی و پیشنهاد پروژه های بهبود را نیز بر عهده دارند).

  • گروه هدف:

گروه هدف ارزیابی عملکرد شامل قلوه مستخدمین جز هیات علمی موسسه از جمله کارمندان رسمی ،پیمانی ، قراردادی(کارمعین،کارگری و ...) ، طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان ، مامورین و ... باده باشد. شاغلین اداره که باب چهار گروه مدیران پایه ، مدیران میانی، کارکنان و کارکنان پشتیبانی طبقه بندی می شود می بایست فرمهای مربوط به خود را در زمان مقرر تکمیل نمایند.  

 

مدیران میانی

مدیران پایه(عملیاتی)

کارکنان

کارکنان پشتیبانی

 

  • معاونین رئیس قرارگاه دانشگاه /دانشکده
  • مدیران معاونین رئیس دانشگاه /دانشکده
  • معاونین مدیران باب ستاد دانشگاه/دانشکده
  • روسای دانشکده ها/مراکز تحقیقات/آموزشکده ها
  • معاونین روسای دانشکده ها/مراکز تحقیقات/آموزشکده ها
  • روسای بیمارستانها و مراکز آموزشی درمانی
  • معاونین روسای بیمارستانها
  • مدیران بیمارستانها
  • مدیر خدمات پرستاری بیمارستانها
  • مدیران شبکه های بهداشت و درمان
  • معاونین مدیران شبکه بهداشت و درمان
  • روسای مراکز حفظالصحه شهرستان

 

 

  • رئیس دائره باب ستاد دانشگاه / دانشکده
  • معاونین رئیس اداره باب قرارگاه دانشگاه / دانشکده
  • روسای گروهها در قرارگاه دانشگاه / کالج
  • روسای ادارات دانشکده ها/مرکز تحقیقات/آموزشکده ها
  • معاونین روسای ادارات دانشکده ها/مراکز تحقیقات/آموزشکده ها
  • رئیس خدمت‌ها پرستاری
  • روسای ادارات امور عمومی /حسابداری/اداری درشبکه های بهداشت و درمان و مرکز حفظالصحه بلد
  • روسای مراکز بهداشتی و درمانی شهرنشین /روستایی / شبانه روزی
  • روسای ادارات بیمارستانها
  • معاونین روسای ادارات بیمارستانها
  • مدیران دبستان یا دبیرستان بهورزی یا بهیاری
  • سوپروایزر در بیمارستانها

 

 

تمامی کارکنان در سطوح جوراجور از جمله کارشناس مسئول در این دسته قرار می گیرند.

تبصره: کارشناس مسئولانی که ( بری رئیس دائره یا گروه) مستقیما زیر نظر مدیر یا معاون مدیر عهده دار مسئولیت واحد سازمانی می باشند می بایست فرم ارزیابی مدیران پایه را تکمیل نمایند

 

قلوه کارکنان با مشاغل خدماتی و پشتیبانی از قبیل ، نظافتچی، آبدارچی، راننده، امور افست و تکثیر ،امور آشپزخانه و رستوران ،نگهبانی، باغبانی و امور تاسیساتی و...  

 

  • فرم های برآورد و چهارچوب شمول آنها:

الف- فرم های تعداد 1-1 و 2-1 مخصوص ارزیابی عملکرد مدیران میانی می باشد.

ب- فرم های شماره 1-2 و 2-2 مخصوص ارزیابی عملکرد مدیران اساس (عملیاتی) می باشد.

ج‌- فرم های شماره 1-3 و 2-3 مخصوص ارزیابی عملکرد کارکنان می باشد.

د-فرم های تعداد 1-4 و 2-4 مخصوص برآورد عملکرد کارکنان پشتیبانی می باشد.

شاخصهای ارزیابی عملکرد مدیران حاوی شاخصهای عمومی و اختصاصی واحد تحت مدیریت و شاخصهای دیگری از جمله ابتکار و خلاقیت، آموزش و ارتقاء مهارتها و توانمندیهای شغلی، رفتار شغلی و خدمات سرآمد است (فرم های 1-1 الی 2-2) و شاخصهای  ارزیابی کارکنان شامل شاخصهای عملکردی حرف اساس بسط وظایف آنان (ازجمله امور جاری و پروژه ها که مطابق میزان پیشرفت امور جاری و تحقق برآمد پروژه ها ارزیابی می شود) و شاخصهای ابتکار و خلاقیت، آموزش و ارتقاء مهارتهای  شغلی، رفتار شغلی، خدمات برجسته و امتیازات ویژه است (فرم های 1-3 و 2-3) و شاخصهای ارزیابی کارکنان  تایید که شامل شاخصهای اختصاصی (کمیت اجرا کار،کیفیت انجام کار و دانش مهارتهای شغلی) و شاخصهای عمومی شامل خلاقیت و نوآوری،آموزش، نظم و انضباط اداری، انطباق پذیری و رضایتمندی می باشد  .

مجموع امتیاز در تمام روی ارزیابی 100 می‌باشد که 40 امتیاز مربوط به شاخص‌های اختصاصی و 60 امتیاز مربوط به شاخص‌های عمومی است.

تذکر: نکاتی که در تدو


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.