چکیده مقدمه: آماج پژوهش اسم بررسی تاثیر نوع آموزش ژیمناستیک و طناب زنی و جنسیت بر تبحر حرکتی کودکان 7 ساله بود. مادهها و روش کار: بازجست حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون بوده که تعداد 80 نفر دانش آموز(40 پسر و 40 دختر) براساس جنسیت(دختر/پسر) و نوع آموزش(ژیمناستیک/ طناب بازی) به چهار گروه تقسیم شدند و به مدت 10 هفته آموزش داده شدند. برای تجمع آوری دادهها از آزمون برونینیکس – ازرتسکی استفاده شد و از شیوه تحلیل واریانس دو راهه از بهر تجزیه و تحلیل داده استفاده شد. نتایج: ...