فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم


» :: از دلاکروا تا نئوامپرسیونسیم

پیشگفتار

باب این پیشگفتار ابتدا ما خلاصه ای از زندگی نامه دلاکروا ، نقاش سرآمد که باب 30 آوریل 1798 میلادی به دنیا آمد، می پردازیم و دلاکروا هنرش را از مادرش به ارثیه برد و با اینکه وی در دوره نوجوانی پدر و مادر خویش را از دست داد وی هیچگاه خود را باب این راه گم نکرد و به جنگ های آفریقا رفت و شاهکارهای متعددی آفریدن کرد و آثار صفت او قتل عام کیوس ، فاجع سیو، آزادی و رهبر مردم از آن تمام است. باب هنر کلاسیک آزادی اندیشه و فراگیری دموکراسی ظاهراً هرگز با خشونت و آراستگی سازگار نیست و رابطه پشت طبیعت گرایی و انتزاع در هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم پیشرو و بارزتر است.

 

 
رمانتیک جنبشی است که باب اواخر دوران هیجدهم و اوایل سده نوزدهم فسخ و شکل گرفت، رمانتیسم بیشتر گرایش ذهنی ارائه می دهد تا مجموعه ای روش های سبک شناسنامه و بیشتر حرف بیان ایده ای مرتبط است و نوکلاسیک را باید نهفتی بر پسندی هشیارانه دانست که باب سده هیجدهم واکنشی اشمئزاز آمیز علیه افرط گریها و صناعت نماییهای باروک دارد و کلاسیسم هنری است بر مبنای اصول و الگوهای ریشه یافته از دوران باستان، و این اصطلاح در جلو هنر رمانتیک است و ویژگی رمانتیک از رشد ادا کردن به جنبه های اجتماعی بود. رئالیسم یکی از اختلاج های هنری و ادبی سده نوزدهم است که در فرانسه به وجود آمد و داده رئالیسم یعنی طبیعت گرایی می باشد. و از هنرمندان این سبک می توان از ژان فرانسوامیله، انوره دمیه گوستا و کوربه آوازه برد. و پس از رئالیسم به سمت ناتورالیسم می پردازیم که ناتورالیسم یا طبیعت گرایی که زمزمه های آن در نیمه دوم قرن نوزدهم به سمت اذن می رسد که ناتورالیسم یعنی طبیعت برای گونه که به تماشا می آید بازنمایی می شود و طبیعت گرایی مفهومی متضاد حرف چکیده نگاری است. و واژه امپرسیونیسم که باب آبسال 1874 گروهی از هنرمندان فرانسوی به نام هنرمندان خامل که آثارشان را به نمایش گذاشته بودند و سبک امپرسیونیسم بیشتر یک نقاشی نبوده بلکه رویکرد نوین به سمت هنر و زندگی بوده و آثار امپرسیونیست ها تغییرگذرا و ناپایدار باب طبیعت بود و نخستین کسی که دوست گروه در سال 1874 به سالن رسمی وفادار ماند مانه بود و نقاشی امپرسیونیسم در ابتدا با گنگی و تمسخر مواجه شد و نقاشان این سبک عبارتند از : یوگن بودین و استیتس لپین هلندی این اختلاج هستند و امپرسیونیسمها با حکایت پردازی به سمت شیوه معمول در سینما مخالف بود و هنر نئوامپرسیونیسم در ایتالیا پا گرفت و هنرمندانی نظیر مگانتینی- پرویاتی و موربلی به آنها پیوستند. نئوامپراسیونیسم نهضتی است که سینیاک و نقاشان دیگری آن را تشکیل داده اند و در اینجا به فعالیت های وان گوگ و نظریه های سینیا پرداخته ایم مانند ترکیب صبغه مایه باب چشم و تفکیک عناصر مختلف رنگی موضعی و رنگهای روش و

 

 
غیره که در مطلب‌ها می خوانید می باشد.

کار بسیار بغرنج اما رسیدن به مقصود برایم شیرین و خوشگوار بود. در اینجا جا دارد از همکاری صمیمانه مدیر گروه محترم آقای اتحادی و استاد بزرگوارم آذرنوش گیلانی یاد کنم که حرف پذیرش موضوع پایان نامه اینجانب ، مرا در پیشرو این راه یاری رساندند و از هیچ کمکی فروگذار نکردند. امید که توانسته باشم حق این عزیزان را ادا نمایم.

 

 
 

آغاز

از ویژگی های آفاق این است که پیوسته تغییرات و تحولاتی در ثانیه رخ می دهد و حرف تحقیقات و پژوهش های تازه که از دیدگاههای جوراجور درباره زمینه های هنری انجام می گیردد. داده‌ها بیشتر و مدارک بهتری بدست میرسد. بدین جهت همواره ضروری است بر آنچه که قبلاً گفته یا اثر شده مروری تازه انجام گیرد و با اطلاعات جدیدی تکمیل گردد. تحقیق اسم که از تماشا خوانندگان محترم می گذارد، دارای همین ویژگی و خصوصیت است که درباره مهمترین سبک ها و روش های نقاشی بحث می کند که در جهان صناعت بوجود آمده و باب حال تغییر و تحول گردیده همگی بر این خواسته توافق دارند که تغییر و استحاله نقاشی خصوصیات اجتماعی ، سیاسی، علمی و فرهنگی اجتماع بوده، شکل و محتوی آثار، هماهنگ با ثانیه ، موجبات پیدایش این سبک ها گردید و این روش های هنری را تشکیل داده است.

در این تحقیق سعی بر این شده که مختصری در مورد زندگی جریده نقاش برجسته رمانتیسم و سبک های رمانتیک ، نوکلاسیک ، رئال و ناتورالیسم ، امپرسیونیسم و نئوامپرسیونیسم و آثاری چند از هنرمندان این سبک ها را برای شما عزیزان و علاقمندان به صناعت و نقاشی ارائه داده باشیم.

برخی از مطلب‌ها این کتاب بصورت مقاله و کتابچه و حرف استعمال از اینترنت و چند کتاب جامع گردآوری شده است.

 

 

 


فصل اول  

کلاسیک و رمانتیک

 

 

 
 


«فردریک اوژن دلاکروا» نقاش معروف فرانسوی (1863 م)

فردریک اوژن دلاکروا ، نقاش برجسته فرانسوی در 30 آوریل 1789 میلادی در اطراف پاریس به دنیا آمد  استعدادهای هنری خود را از مادرش به ارث برد. وقتی که اوژن از دایی خود هدیه ای شامل یک جعبه مداد رنگی گرفت، برای کشیدن نقاشی تحریک شد و وارد این هنر گردید. او تمام قید در نوجوانی پدر و مادرش را از دست داد و دچار آبخوری دستی شد، اما از تلاش ید برنداشت و اولین نمایشگاه نقاشی خود را در تالار پاریس باب معرض نمایش قرار داد. در این هنگام آدم او را استهزا می کردند، ولی منتقدین آثار دلاکروا را آثاری بدیع به حساب اوردند. در مدت کوتاهی هنر، او آشنا شد و باب مورد استقبال قرار گرفت. او از جوانی به سمت مرض مالاریای مزمن دستخوش بود و این بیماری در حلول عمر دلاکروا، او را رها نکرد ولی با این وجود همچنان کار می کرد و آثار متعددی خلق می نمود. دلاکروا مدتی نیز برای الهام از مناظر طبیعی به سمت قلب تذکره های آفریقا رفت و شاهکارهای معروفی رسم کرده، وی عقیده داشت که کار کردن منتهای التذاذ و هیجان در زندگی اوست. او از سپیده‌دم تا دیرهنگام بری توقف کار می کرد و هنگامی که از لذت کار و هیجانش فرو نشست با خواندن قطعه شعری، نفس قید می کرد. دلاکروا دارای رد معروفی است  که ترور عام کیوس، فاجع سیو ، آزادی و رهبر مردم از آن تمام است. آثار او اکنون در موزه های ارجمند دنیا باب معرض تماشای مردم است. فردریک اوژن دلاکروا سرانجام باب سیزدهم اوت 1836 م در 38 سالگی باب گذشت. منتقدین هنری، او را یکی از افتخارات ملی فرانسه می دانند. 

هنر کلاسیک و دموکراسی

هنر کلاسیک یونان ما را در برابر مسئله اجتماعی دشواری قرار می دهد. آزادی اندیشی و فردگرایی دموکراسی ظاهراض هرگز با خشونت و نظم و آراستگی اسلوب کلاسیک آمیزگار نیست. در حقیقت همانطور که بررسی مشروح قضا هم آرم می دهد. آتن عصر کلاسیک آنقدر هم ادعا می شود دموکرات نبود و هنر کلاسیک آن نیز به پیمانه ای که می پندارند دقیقاً «کلاسیک» نیست. درآغاز انکه قرن پنجم پیش از میلاد در تاریخ صناعت یکی از اعصاری است که در عرصه گرایش به سمت طبیعت مهمترین و بر بهر ترین فیروزیها را داشته است. این امر نه فقط در مناسبت اسلوب کلاسیک مجسمه ها و حجاریها المپیا و آثار هنری مورون صادق است.[1]

رابطه بین طبیعت گرایی و تجرید

رابطه بین طبیعت گرایی و تجرید باب هنرهای تجسمی عصر کلاسیک حتی از آنچه در نمایشنامه می بینیم بیشتر و بارزتر است. در هنر اخیر الذکر ، تراژدی حرف آن گرایش شدیدی که به شکل دارد، شکل علی حده ای از هنر طبیعت گرایش تقلیدی را تشکیل می دهد و...

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.