چکیده: در محیط رقابتی امروز، سازمانها با چالشهای زیادی روبهرو هستند، و تفکر استراتژیک رویکرد مناسبی از بهر خلق استراتژی برجسته در این محیط است. انحراف به کارآفرینی به عنوان نگرش راهبردی سازمان تعریف میشود که گرایش رقابتی سازمان را نشان میدهد. این مقاله به سمت امعان رابطه بین تفکراستراتژیک با گرایش به کارآفرینی در بین مدیران و معاونان دانشگاه ایلام میپردازد. برای این منظور پرسشنامه استاندارد پخش گردید و دادهها با استفاده از نرم افزار spss16 افراز و تحلیل شدند. نتایج بازده از آزمون ضریب همبستگی نشان داد ...