چکیده : محیط تجاری رقابتی، مؤسسات را متعهد کرده که بتوانند محصولهایی با کیفیت و بازده مشابه اما قیمتهای پایینتر به بازار ارائه کنند، گوی سبقت را از دیگر رقبا خواهند ربود و سهم خود را در بازار افزایش خواهند داد. یکی از مهمترین تکنیکهایی که میتواند مؤسسات را در این جاده استعانت کند سیستم هزینهیابی بر مبنای هدف میباشد . خرج یابی حرف مبنای هدف، به عنوان یک ابزاراساسی و کارآمد مدیریت، جهت مدیریت هزینه و کاهش بهای تمام شده محصولات رویکردی همه سویه را به مرحله طراحی محصول دارد. در این نوشته ابتدا اصول هزی ...