چکیده : هدف حقیقی این تحقیق بررسی تاثیر برند سازمانی حرف بازاریابی رابطه مند می باشد. که در آن برند تشکیلاتی با ابعاد ارزش، هنجارها، محصولات فرعی و رفتارها؛ اسم پیش بین و بازاریابی رابطه مند بعنوان متغیر ملاک مورد بررسی قرار گرفته اند. تحقیق از نوع توصیفی – پیمایشی و از تماشا هدف، کاربردی و بنیادی بوده که مبتنی بر تحقیقات میدانی و کتابخانه ایی می باشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان کارخانه زمزم تهران ) 062 نفر( و نمونه آماری حرف استعمال از جدول مورگان و تاکمن برابر 111 نفر تعیین شده است. روش ن ...