فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه : بررسی مشکلات مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها


» :: پایان نامه : بررسی مشکلات مدیران گروه های آموزشی دانشگاه ها

   عوامل مناسبت ارزشیابی

ملاکهای اجرا کار برنامه بررسی عوامل پایین به حساب می آید :

     بررسی مسائل ومشکلات مختص هر یک ازگروهها در زمینه های آموزشی

     امعان مسائل ومشکلات پژوهشی هریک از گروههای تحصیلی

     بررسی مسائل ومشکلات اداری ومالی هر یک  ازگروهها

     بررسی زمینه های ارتقاء درهر یک ازگروهها

بررسی مشکلات کالبدی و فضاهای آموزشی هر یک از گروه ها

 

توصیف نظام (برنامه )

همانطورکه دربالا اشاره شد مسائل ومشکلات گروهها در5 زمینه اصلی مطرح گردیده است . درباب اول ،یعنی مسائل ومشکلات آموزشی گروهها مسائل مرتبط به اساتید ،دانشجویان وبرنامه درسی گروه مورد جدال وبررسی قرار باده گیرد ومسائلی که به عنوان مسائل آموزشی گروهها درمصاحبه مناسبت تدقیق قرار می دهیم شامل همین موارد – والبته مسائلی که خود مدیرگروه احتمالاً میافزاید-می باشد .

درباب دوم یعنی مسائل ومشکلات پژوهشی گروهها بایست بود تا ابتدا درهر گروه زمینه های پژوهشی گروهها مطرح شود وسپس مشکلات پیش روی گروهها دراین خصوص بررسی گردد .بنابراین به سمت تشخیص خود مدیرگروه زمینه های پژوهشی مطرح و توضیحات لازم ارائه باده گردد .

درمورد سوم یعنی مسائل ومشکلات اداری ومالی آغاز الزامات امت دراین زمینه مشخص شده وخود مدیر گروه دراین اساس توضیحات لازم را عرضه می دهد .

درارتباط حرف مورد آخر یعنی زمینه های ارتقاء گروه ،اینکه با تدقیق به وضعیت موجود چاه پیشنهادی جهت ارتقاء می توان ارائه داد مورد بررسی قرار می گیرد .دراین بستگی مدیر گروه با توجه به سمت قابلیتهای گروه وزمینه هایی که می استطاعت برای ارتقاء گروه درنظر گرفت ،به تشخیص خود این اساس ها را برای ضمیر اول شخص جمع طیّ مصاحبه مطرح می کند .

 

سوالهای مورد ارزشیابی

ازاین‌رو ام این پروژه درپی این نکات می باشیم که :

-         چه مسائل و مشکلاتی درزمینه آموزشی برای هر یک ازگروهها مطرح است ؟

-         چاه مسائل و مشکلاتی درزمینه پژوهش برای تمام یک ازگروهها مطرح می باشد ؟

-         مسائل ومشکلات اداری و مالی گروهها کدامند ؟

-         چه اساس هایی برای ارتقاء تمام یک ازگروهها بود دارد ؟

از بهر پاسخگویی   به سؤالات فوق ویافتن مسائل ومشکلات گروهها داده های مناسبت نیازما ماخوذ از تمام اطلاعاتی می باشد که می باشد که مدیران گروهها طیّ مصاحبه به آنها می پردازند . ازاین‌رو ضمیر اول شخص جمع نیازمند آنیم که با   مخاطب قرار ادا کردن هر یک از اسم گروهها –بعنوان فردی که بهتر از هر خویشاوند دیگری می تواند ضمیر اول شخص جمع را از وضعیت گروه مطلع سازد – به جمع آوری اطلاعات درزمینه های بالا بپردازیم .

     × بایست به ذکر است که مسلماً مسائل ومشکلات گروهها بسته به سمت زمینه های فوق- الذکر نمی باشد ،اما به جهت اینکه   تمام گروهها درچهارچوب خاصی پرکاری می کنند وازطرفی این چهارچوبها تا حدودی دربین گروهها یکسان می باشد (برای مثال بررسی اساس های تحصیلی گروهها ،وازطرف دیگر هر یک از این زمینه ها درهر یک از گروهها به شکل خاصی بروز پیدامی کند ،ما برآنیم که درچهارچوب وظایف گروهها به امعان مسائل ومشکلات گروهها بپردازیم   .براین اصل برای تعیین این چارچوب منبعی را که ازآن استفاده کرده ایم شرح وظایف گروهها –اقتباس ازآیین نامه کلی دانشگاهها –  می باشد .

اندیشه ضمیر اول شخص جمع براین است که برای به سمت اجرا رسیدن فعالیتهای   فوق حداقل نیاز به صرف سه ماه دوران می باشد طوری که داده‌ها لازم گردآوری شده وبه صورت گزارش تدوین گردد .

 

 

 

 

 

 

 

¯  الگو ارزشیابی وشیوه اجرای آن

الگو کلی که برای برنامه درنظر گرفته شده است به سمت این صورت می باشد که :

     الف ) تعیین مسائل ومشکلات گروهها ؛ برای اینکه بدانیم مسائل ومشکلات گروهها درچه زمینه هایی خود رانشان باده دهند ، ابتدا زمینه هایی که گروهها درآن به پرکاری می پردازند ،باید تعیین گردد . به سمت این منظور جهت تعیین زمینه پرکاری گروهها چهارچوب این فعالیتها را ازشرح وظایف گرههای آموزشی–برگرفته ازآیین نامه دانشگاهها- مشخص کرده ایم .

ب ) پس ازاینکه چهارچوب پرکاری های گروهها تعیین شد ،باید تعیین کرد که مشکلات گروهها دراین چارچوب چیست ...   .  داده های ما نوعاً اطلاعاتی می باشد که مدیر گروه طی مصاحبه دراختیار ما رسم می دهد .



76 صفحه فایل ورد


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.