فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پاورپوینت-اصول سنجش وارزیابی بهره وری نیروی انسانی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt


» :: پاورپوینت-اصول اسم وارزیابی برخه وری نیروی انسانی- در 100 اسلاید-powerpoin-ppt

مروری حرف بررسی‌ها پیشین :.................................................................... 7-5

بهر اول :

کارائی................................................................................................ 8

اثربخشی............................................................................................. 9

بهره‌وری............................................................................................ 9

به کارگیری بهره‌وری در سازمان.............................................................. 10

عایق‌ها بهره‌وری باب نظام اداری................................................................. 11

1- ضعف مدیریت:................................................................................ 11

 2- نیروی انسانی غیرمتخصص: ............................................................. 11

3- عدم بود سیستم ارزشیابی درخور کارکنان............................................. 11

 4- زوال وجود انگیزه کاری در کارکنان:..................................................... 11

 5- حاکم بودن روحیه منفعت طلبی فردی:................................................... 11

6- کم‌کاری:........................................................................................ 11

 7- «رانت»های مختلف......................................................................... 11

8- مشغله زیاد کاری مدیران: .................................................................. 12

9- روش‌های اجرا کار: ........................................................................ 12

عوامل موثر در بهره‌وری....................................................................... 12

الف: عوامل برون سازمانی:.................................................................... 12

 1- عوامل فرهنگی: ............................................................................ 12

2- عوامل اقتصادی:............................................................................. 13

 3- عوامل اجتماعی: ............................................................................ 13

ب- عوامل درون سازمانی:...................................................................... 13

1-نیروی انسانی:........................................................................... 13

2- فضای سازمان:......................................................................... 13

 3- حقوق و دستمزد:..................................................................... 13

4- آموزش کارکنان:....................................................................... 13

 5- تکنولوژی:.............................................................................. 14

6- تشویق و پاداش:....................................................................... 14

7- فرهنگ سازمان:....................................................................... 14

8- کیفیت زندگی کاری:.................................................................... 15

9- سبک و روش مدیریت:................................................................. 15

بهره‌وری و مدیریت دولتی نوین............................................................... 15

بخش دوم:

انگیزش............................................................................................. 20

عوامل اثربخش حرف ایجاد انگیزه .................................................................... 20

تئوری انگیزشی هرزبرگ ...................................................................... 25

کاوش جهانی برای یافتن انگیزه................................................................ 26

بخش سوم: مشارکت و خلاقیت باب کارکنان.................................................................. 28

پرتره تدبیر در ایجاد نوآوری کارکنان....................................................... 29

 استطاعت ارتقای دائم............................................................................... 30

 مطرح سازید و بستگی ایجاد کنید.............................................................. 30

  • حرف‌های تشویق‌آمیز و انگیزه‌دهنده:.............................................. 31
  • پول: ..................................................................................... 31
  • آنچه باید مدیران بدانند و بخوانند:.................................................. 32

استرس و کارایی کارکنان.................................................................. 38

استرس:............................................................................................ 38

اسباب استرس....................................................................................... 39 :

الف) شاخصه های عوامل فیزیکی:............................................................ 39

ب) صدای هنجار.................................................................................. 39

ج) شاخصه های عومل کاری................................................................... 40

د)نبود حمایت گروهی:........................................................................... 40

ه)عوامل فردی:................................................................................... 40

توصیه هایی برای افت استرس.............................................................. 41

1- یاد بگیرید که برنامه ریزی کنید............................................................ 41

2-محدودیت ها و ضعف های خود را بشناسید و آنها را اجابت کنید...................... 41

3-یاد بگیرید که در زندگی بازی ، تفریح و سرگرمی داشته باشید....................... 41

4- بابا مثبتی باشید.......................................................................... 41

5-یاد بگیرید که اغماض داشته باشید و دیگران و عقاید آنها را تحمل کنید ............. 41

6- از رقابت ها و دیده و هم چشمی های بیجا و جز ضروری پرهیز کنید............. 41

7- یاد بگیرید که روش شما برای استراحت و آسایش ،منظم و عاری از حکم های آرام بخش و مسکن باشد . 41

8- مشکلات و مسائل خویش را در درون خود نگه ندارید................................... .41

9- تفکر خویش را بدل کنید.................................................................... 41

نتیجه گیری :...................................................................................... 42

منابع................................................................................................ 43

 


 

مقدمه

مدیریت بهره وری:
تلاش
 برای بهبود و استعمال  مؤثر و کارآمد از منابع الوان همچون  نیروی کار، سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، آماج  تمامی مدیران سازما نهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی ومؤسسات خدماتی استبود  قالب  سازمانی مناسب،رو شهای اجرائی کارامد، تجهیزات و آلت  کار سالم، فضای کارمتعادل و از همه مهمتر نیروی انسانی حائز  صلاحیت و شایسته از ضروریاتی هستند که برای نیل به حرف  ه وری مطلوب باید موردتوجه مدیران قرار گیرد .

مشارکت کارکنان باب  امور و تلا شهای هوشیارانه و آگاهانه آنان دوست  با ترتیب  کاری می تواند بر میزان حرف  ه وری در یک محیط پویا تأثیر گذارد.

.روح فرهنگ بهبود بهر ه وری باید در کالبد سازمان دمیده شود که در آن میان نیروی انسانی هسته مرکزی را تشکیل می دهدیکی از مهمترین اهداف در تمام  اداره  ارتقای سطح بهر ه وری ثانیه  است و حرف  توجه به سمت  این که انسان در ایجاد برخه وری نقشی  محوری دارد استدعا های  او باب  سازمان اثری کلیدی به جا می گذارد..

 

تعاریف و مفاهیم     

بهر ه وری عبارت است از به دست اتیان  حداکثر سود ممکن حرف  حرف  ه گیری و استفاده بهینه از نیروی کار، توان، استعداد ومهارت نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، زمان، مکان و … به

غرض  ارتقای رفاه جامعه، بهر ه وری در سطح فرد، سازمان و ملی تقسیم می شود و دارای منابع و فوایدی از جملهبهره  جویی باب  هزینه ها، ارتقای شغلی کارکنان، ایجاد محیط کاری جذاب،

 

از منظری دیگر، حرف  ه وری بند  است از به حداکثر رساندن استعمال  از منابع، نیروی انسانی و تمهیدات به سمت  طریق علمی به غرض  کاهش هزینه ها و رضایت کارکنان، مدیران و مصرف کنندگانتعاریف دیگر، حرف  ه وری نیروی انسانی را حداکثر استفاده درخور  از نیروی انسانی به منظور تحقق اهداف سازمان حرف  کمترین زمان و حداقل هزینه برشمرده اند.

امروزه بهر ه وری فراتر از کی معیار و شاخص اقتصادی است وبه عنوان کی چهره  کیرد جامع، کی فرهنگ و نگرش نظا مگرا و کی کلی از تمام  اجزا مطرح است.کریس آرگریس، وارن بنیس و رنسیس لکیرت استدلال کرد ه اند که برای دستیابی به پذیرفتاری  کارکنان در کار، خشنودی شغلی و بهر ه وری، مشارکت آ نها در تصمیم گیری امر حیاتی و بنیادی استبلچر معتقد است چالش بهر ه وری نیاز به پتواز متفکرانه  و سریع دارداستاف و گریفین ) ۱۹۹۱ (، در یک تحقیق

 

                                                                          

 

 

به کارکنان سازمان اجازه دادند حرف  کار خود را مجددا طراحی کنند و نسبت به فرآیند تصمیم گیری در این زمینه نیز مشارکت بیشتری داشته باشند که نتایج حاصل از این تحقیق آن بوده است که میزان بهر ه وری آنان افزایش پیدا کرده و هزینه های تولید کاهش یافت .

 

تعریف برخه  وری

بهره وری عبارت است از به حداکثر رساندن استفاده از منابع،بهره وری ترکیبی از کارایی و اثربخشی است. به بیان ساده برخه وری عبارتست از انجام درست کارهای درست .   نیروی انسانی و تمهیدات به طریق علمی به منظور کاهش هزینه ها و رضایت کارکنان، مدیران و مصرف کنندگان ، بهره وری نیروی انسانی را حداکثر استفاده درخور  از نیروی انسانی به منظور حرکت در جهت اهداف سازمان با کمترین دوران  و حداقل هزینه دانسته اندبر اصل  دیدگاه اداره  برخه  وری ملی ایران، برخه  وری یک نگرش عقلانی به کار و زندگی استاین مانند یک فرهنگ بوده که هدف آن هوشمندانه خیس  کردن فعالیتها برای یک زندگی بهتر و متعالی  استبرخه  وری بند  است به سمت  دست اتیان  حداکثر استفاده  ممکن از نیروی کار، توان، آمادگی  و احاطه  نیروی انسانی، زمین، ماشین، پول، تجهیزات زمان، مکان و ... به منظور ارتقاء آسایش  جامعه، به گونه ای که افزایش ثانیه  به آغاز  یک ضرورت، در جهت ارتقاء سطح زندگی انسانها و ساختن اجتماعی همواره مدنظر صاحبنظران سیاست، مدیریت و اقتصاد رسم  دارد.

بهبود برخه وری موضوعی بوده است که از ابتدای تاریخ بشر و در کلیه نظامهای سیاسی و اقتصادی مطرح بوده است. اما تحقیق در موردچگونگی افزایش برخه وری بطور سیستماتیک و در چارچوب مباحث علمی تحلیلی از حدود  ۲۰۰ سال پیش به این طرف بطور جدی مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است. 
       
واژه « بهره وری» برای نخستین بار بوسیله فرانسوا اساس ریاضیدان و اقتصادان فرانسوی  بکار برده شد. «کنه» حرف طرح جدول اقتصادی ، استطاعت هر دولتی را منوط به افزایش بهره وری در بخش کشاورزی می دانست. باب سال  ۱۸۸۳ فرانسوی دیگری بنام لیتره بهره وری را دانش و تکنیک تولید تعریف کرد. با شروع دوره اغتشاش مدیریت علمی در اوایل سالهای  ۱۹۰۰، فردریک وینسلو، تیلور و فرانک و لیلیان گیلبریث به منظور افزایش کارائی کارگران، درباره تقسیم کار ، بهبود روشها و تعیین زمان استاندارد، مطالعاتی را انجام دادند کارائی بعنوان نسبتی از دوران واقعی اجرا کار به زمان استاندارد از پیش تعیین شده تعریف شد.

 

اما واژه ای که به تدریج جهت عمومی تر و کلی خیس پیدا کرد و در ادبیات مدیریت رایج گردیده « بهره وری» بود که در سال  ۱۹۵۰ سازمان همکاری اقتصادی اروپا بطور رسمی بهره وری را چنین تعریف کرد :

       " بهره وری حاصل کسری است که از تقسیم مقدار یا بها محصول بر میزان یا ارزش یکی از عوامل تولید بدست می آید. بدین لحاظ می استطاعت از بهره وری سرمایه، ماده‌ها اولیه و نیروی کار صحبت کرد."

       همچنین درسال 1958آژانس بهره وری اروپا ( ( EPA بهره وری رادرجه وشدت استعمال موثرازهریک ازعوامل تولید تعریف کرد همچنین این اداره اعلام داشت که بهره وری یک نوع طرز فکر ودیدگاه است

براین پایه که تمام فرد می تواند کارهاووظایفش را هرروز بهترازروز پیش به انجام برساند از نظر این آژانس اعتقاد به بهره وری یعنی داشتن ایمان راسخ به پیشرفت وتعالی انسانها.  ودرکل بهره وری مفهومی است که برای آرم ادا کردن نسبت برون داد بر درون داد یک فرد، واحد و سازمان  به سمت کار  افسرده می شود.

   داده/ ستانده =برخه وری

 

 

از اوایل شروع دهه 1970بهره وری یکی از مهمترین موضوعاتی بوده است که درسطح سازمانهاودرسطح کشورهاتوجه ویژه ای به آن شده است مقدار ونرخ رویش برخه وری درهرکشور تاثیر بسزائی برروی سطح زندگی . آماس . بیکاری .سلامت اقتصادی جامعه ورقابت پذیری باب سطح جهانی دارد در یک نظر سنجی که از مدیران صنایع کشور امریکا انجام شده است بیش از90%مدیران حرف این باور بوده اند که "ارتقاءبهره وری یکی ازدو یا سه موضوع مهم وجدی می باشد که کشور باآن روبروست "البته بهره وری در همه بخشهای اقتصادی اعم از صنعت خدمات وکشاورزی مطرح است بطوریکه افزایش بهره وری در بخش خدمات یکی از مشخصه های جوامع پیشرفته امروزی می باشد.

 

سطح‌ها برخه وری :

       (الف)بهره وری فردی :

منظورازبهره وری فردی استعمال بهینه از استعدادهاوتوانائیهای بالقوه فرد در مسیر رشد وتعالی زندگی خود می باشد

       (ب)بهره وری در خانه :

ارتقاءبهره وری درخانه موجب پایین آمدن ضایعات ازبین رفتن اسراف وکیفیت زندگی بهتر دراستفاده از امکانات زندگی می شود.

       (پ)بهره وری درسازمان :

تندرستی بهره وری درسازمانها موجب استفاده بهینه از منابع تقلیل ضایعات کاهش قیمت تمام شده بهبود کیفیت ارتقاءرضایت مشتریان، دلپذیری محیط کار وافزایش انگیزه وعلاقه کارکنان به کار بهتر بوده که نهایتا موجب رشد وتوسعه اداره خواهد شد که این گونه سازمانهارا اصطلاحأ سازمانهای یادگیرنده می نامند  .

       (ت)بهره وری درسطح ملی:

افزایش بهره وری تنها را ه توسعه اقتصادی کشورها می باشد که سبب ارتقاءسطح آسایش زندگی یک ملت می گردد تحولات معجزه آسا دربرخی ازکشورها منجمله ژاپن چین ومالزی نتیجه افزایش بهره وری واستفاده بهینه کارا واثر بخش ازمنابع فیزیکی وانسانی کشورهایشان بوده است

اهمیت بهر ه وری

باب  عصر حاضر، بهر ه وری را یک روش، یک صفت  و یک نگرش بارگاه  هی کار و زندگی م 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.