مقدمه
مدیریت کیفیت جامع یکی از کاملترین و کارآترین فلسفه های مدیریتی است که به نحو شایسته ای مباحث کیفیت و رضایت مشتری را باب بردارد . در دنیای امروز که از یکسو رقابتهای ملی، منطقه ای و بین المللی بسیار شدید و تنگاتنگ و از سوی دیگر تغییرات و تحولات در تکنولوژی، نیاز بازار و ... بسیار سریع و پر شتاب بوده و مسلمًا تجزیه و تحلیل شناخت صحیح و بکارگیری مناسب مباحثی از قبیل مدیریت کیفیت تام می تواند بسیار راهگشا و مؤثر باشد .
از نکات برجسته و ممتاز بحث مدیریت کیفیت تام اینست که بسیاری از فنون و روشهای پیوسته با مسائل مدیریتی و کیفیتی را بطور تام و حرف تلقینی مناسب و بصورت یکپارچه در خود جای داده است. بطور کلی شرکتهایی که در جانب اجرای الهیات مدیریت کیفیت فراگیر بیآغازی بر می دارند، بایستی از تلاشهای بهبود مستمر کیفیت که در قید اجزا سازمان جریان دارد، مطمئن شوند . حرکت باب جانب یک فرایند بهبود مستمر، اغلب با پذیرش یکی از فلسه های مدیریت کیفیت، مان ند اصول دمینگ، فلسفه جوران یا کرازبی شروع می شود . این افراد صاحب نام، شرعیات و راهنمایی هایی را برای تغییر محیط شرکتها و ایجاد فرهنگ کیفیت