» :: دانلود مقاله و تحقیق اطمینان در راه سازی

عنوان مقاله: اطمینان در جاده سازی
قالب فایل: WORD
اندازه صفحات: 18 صفحه
فهرست مطالب:
● اقدامات صورت گرفته جانب ایمنی راه باب آمریکا
1- مقدمه
2- پژوهش در زمینه ایمنی انحراف اتومبیل از جاده
3- همکاری حرف سازمانهای دیگر
4- راهبردهای ایمنی در خصوص انحراف وسایل نقلیه از جاده ها
5- راهبردهای ویژه
6- تحلیل رایانه ای
7- استعمال از نرم آلت FEA (تحلیل اجزاﺀ محدود)
8- نتیجه
● حفاظهای ایمنی کنار جاده
1- مقدمه
2- موانع کنار راه
3- محدوده بازیابی
4- روشهای ایمن کردن حد بازیابی
5- حفاظهای ایمنی
● اقدامات کم هزینه مهندسی و تشدید قوانین در ارتقاء سطح ایمنی جاده ها
1- مقدمه
2- اقدامات کم هزینه مهندسی
3- اجرا و تشدید قوانین
4- رفتار رانندگان
5- تصادفات
6- نتیجه گیری
* بخشی از ابتدای مقاله:
1- مقدمه
ادارات
راه وترابری با بهره گیری از نرم افزارهای جدید باقدرت خواهند بود حرف با خطر
بروز تصادف در حاشیه راهها به مقابله اداشده باز نتایج وآثار منفی آن
بکاهند.
باب آمریکا هر ساله بیش از شانزده الف نفر به دلیل تصادفات
خودرو در حاشیه یا کناره های راه کشته ویک میلیون نفر نیز زخمی می شوند.
این نوع تصادفات معمولا" زمانی ائتلاف می افتد که اتومبیل ها از راه اصلی خارج
وبه جانب شانه ی جاده یا دور خیس منحرف وبا مانع طبیعی یا موانع ساخت انسان
مانند چراغ برق، دیواره های پل، ترانشه های خاکی، گاردریل ها، اتومبیل
های پارک شده یا درختها تماس می کنند. باب سالهای اخیر تصادفات خودرو در
حاشیه یا کناره های جاده در آمریکا روند فزاینده ای داشته و33 درصد از کل
تصادفات باب واحد زمان ( 1995 میلادی و38درصد در سال 2000 میلادی را به خود اختصاص
داده است.
بر اساس طرح راهبردی ملی سال 1998در دائره راههای فدرال
آمریکا که به اجمال FHWA نامیده می شود سالیانه هزینه ای بالغ بر 80
میلیارد دلار به دلیل بروز تصادفات حاشیه راهها (به دلیل اعوجاج خودرو از
راه اصلی) به سمت اجتماع آمریکا تحمیل میشود . این مبلغ سه برابر میزان پولی است
که میانجیگری مؤسسات ذیربط خویش به دولتهای محلی ، ایالتی و فدرال سالیانه
برای ترمیم ونگهداری راههای کشور هزینه می شود.
به گفته
مسؤلان"برنامه ملی کمک به سمت تحقیقات راه"که به اختصار NCHRP نام دارد هزینه
های ناشی از اتفاقات حاشیه راهها برای خرید 350 گالن بنزین برای هر یک از
خودروهای شماره کذاری شده در ایالات متحده کافی است. اداره راههای فدرال
آمریکا در راستای دستیابی به یکی از اهداف راهبردی وبسیر بااهمیت خود، کاهش 10
درصدی تصادفات در حاشیه راهها را حرف واحد زمان ( 2007 میلادی مد نظر قرار داده
است.رویکرد تطبیق با اتفاقات ناشی از خودرو به دلیل ماهیت این گونه از
حوادث، تصادفات اندر راهها را نیز باب بر می گیرد. در نتیجه برای پرداختن به
تمام دو مورد میتوان از رویکردی صفت تالی استفاده کرد. این سازمان برای دستیابی
به این هدف، فعالیتهای پژوهشی ، تعریف راهبردهای مناسب ، اجرای راهبردهای
تعریف شده وهماهنگی حرف دیگر سازمانها را در دستو کار خود قرار داده است.
2- پژوهش باب زمینه ایمنی انحراف خودرو از جاده:
مسؤلان
NCHRP معتقدند که طراحی سیستن راه باید به سمت سنخ ای باشد که رانندگان به
ندرت از مسیر اصلی منحرف شوند اما باب چهره انحراف خودرو به هر علت ، وضعیت
فیزیکی وموانع موجود باب حاشیه راهها وطراحی خودروها باید به سمت گونه ای باشد
که از سرنشینان اتومبیل وعابران پیاده حفاظت به عمل آید وآسیب جدی به سمت آنها
وارد نشود.
بررسیها اجرا شده در زمینه تصادفات حاشیه راه(به دلیل
سعه شبکه جاده ای و گستردگی این گونه تصادفات) نشانگر چالشهای بسیار مهم و
آشفته کننده ایست . دو سوم تصادفات ناشی از انحراف خودرو در راههای برون
شهری ، 80 درصد در راههای خشک و60 درصد در شب هنگام یا در راههای فاقد
سیستم روشنایی مناسب به اتفاق می پیوندد.
اداره راههای فدرال آمریکا
در خصوص مشکل انحراف وسایل نقلیه از جاده، سرگرم تهیه یک الگو برای طراحی
ایمنی راههای دو بانده می باشند. این انموذج حاوی مجموعهای از روشهای ارزیابی
که باب براورد وتعیین تأ ثیر طراحی هندسی برروی ایمنی مناسبت ایمنی قرار می
گیرد .دائره راههای فدرال آمریکا همچنین باب حال مطالعه و بررسی ارتباط
هزینه تصادفات با مشخصات راه بوده ودر اهتمام است حرف ابزارهای مورد نیاز برای
اطمینان از حداقل انعکاس پرتو ، در علایم راهنمایی ورانندگی را تهیه کرده
وزمینه های بایست را برای بهبود قابلیت دید باب شب فراهم کند....