فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه علل فرار نوجوانان از خانه


» :: پایان نامه علل انهزام نوجوانان از خانه

آغاز :

تمام باده خواهند جوانانی برومند و شایسته داشته باشند که به آنها سرافرازی کنند جانب حرکت دین و مذهب ، اخلاق ، روانشناسی و سایر علوم در چهارچوب ارتباطات و اخلاقیات و آداب و آداب و رسوم اجتماعی و دیدگاه کلی حاکم بر خانواده نیز در همین راستا و برای نیل به این آرزو است لیک متاسفانه می بینیم که همه این تلاشها و کوششها برای اجابت کردن این آرزو و آرزو کافی نیست . آمار وحشتناک زندانیان ، افزایش اعتیاد و جسم و بزهکاری ، افزایش باندهای فساد ، فرار دختران از سرا ، روابط تاب توان رمق قوت مشروع و لجام گسیخته بین نسلهای جوان همه و تمام مثال این مدعا است .

خانواده ، اولیای مدرسه ، مربیان تربیتی ، سخنوران مذهبی ، مشاوران مدارس همه ید اندرکار تربیت نسل اخیر هستند لیک ظاهراً تربیت است و نتایج برعکس می دهد . دین پرخاش خزنده در سطح مدارس ، پاداش بیان خاص و تحمیل گرایانه از دین و توسل به خشونت و اجبار باب امور پرورشی است . به سمت این مسائل باید فرزند سالاری ، از بین رفتن بها کار و تحریف معنای ثانیه ، ساعات زیاد بیکاری نسل جوان و زیاده خواهی و بادآورد خواهی و مطالبت زیاده از کرانه بعضی از جوانان و بسیاری مسائل دیگر فرهنگی و مدنی را افزود .

پدری که قید ساعات روز را خارج از منزل است ، مادری که قید خو و عصبی مزاج است نمی تواند با نوجوان و برنا خود ارتباط دوست‌وار متقابلی داشته باشد . فرزندان همواره تهی‌دست محبت هستند و بسیاری از خودکشی ها ، فرار از سرا ها ، ادا به بیماریها و به منظور جلب انس خانواده صورت می گیرد به خصوص در مناسبت مادران که مظهر مهر الهی و انس و عشق و صفا در خانواده هستند .

مادری که دائم حرف شکایت و شکایت محیط سرا را حرف می آشوبد با سخن چینی بین اعضاء خانواده و پدر ، رابطه بین آنها را به بازهم می زند و اندوه و غصه و افسردگی فرزندانش را به عنوان یک زنگ خطر نمی بیند و درک نمی کند نمی تواند یک مادر کامل باشد .

کادر فهمیده و خردمند از رنج و محرومیت های زندگی خود برای فرزند سخن نمی گوید و از تعیش یک تصور سیاه و بدریخت نمی سازد بلکه او را با خوبیها و امیدها آشنا کرده به لطف و محبت خدا امیدوار و او را باب جاده رشد و تکامل به سوی یک آینده زیبا قرار باده دهد ، پرده بلوغ ، سن زندگی طوفانی است .

جوان یک آتشفشان در اسم جوشش یک اقیانوس پر تموج می ماند . باب این اسباب روحی نصیحت و حرف مثل خس و خاشاک یا قایق حقارت است که باب اولین مواجهه با امواج بادخیز باب هم شکسته و نابود می شود . برای بستگی برقرار کردن با این جوان باید آغاز خشم و بانگ او را کنترل کرد و با او با محبت و عاطفه ، با ارادت ، حرف هر مادرانه و با شخصیت دادن در اجتماع و خانواده آرامش بخشید یک دریای خاموش باب یک نسیم و آفتاب ملایم و در موقعیت مکانی و زمانی مناسب بهترین جایگاه برای قایقرانی و ماهیگیری است . به فرزندانمان بفهمانیم که آنها آلت امید و شادی و نشاط ضمیر اول شخص جمع هستند نه موجوداتی مزاحم و سربار زندگی .

طبق دستورات معصومین ابتدا به آنها درآمد داشتن و آزادی و خود کفایی و تک مقیدی بودن برای جامعه را آموزش دهیم و بعد شیوه خرج اجرا کردن و طلبکار بودن و انتظارات رویایی داشتن . اگر آنها آزار و التذاذ کار را بچشند هرگز دنبال هوا و هوس و ناهنجاریها و ضد ارزشها نخواهند رفت از سپردن کارها و مسئولیتها به آنها نهراسیم کاری کنیم که خود را باور کنند . استعداد خدادادی خویش را بشناسند و باب جانب شکوفایی آن گام بردارند.

زندگی زیباست به آنها استعانت کنیم تا زیبائیهای واقعی آن را بشناسند و از زشتی های ثانیه روبرگردانند زشتی هایی که از رفتقت ها و دوستی با افراد بداخلاق و به خاطر کم محبتی خانواده روی می دهد .

( اکنون که برای ضمیر اول شخص جمع هر امیدی به نومیدی مبدل گشته است ، خداوندگار را نگر که به سمت به‌ازا ما فرشتگان مطرود و در به در شده دل به مسرتی تازه خوش کرده و به آفریدن آدمی پرداخته و به سمت خاطر وی جهانی تازه آفریده است !

پس ایا آرزو بدرود باش و ای ترس تو نیز مرا ترک کن و ای پشیمانی از من دوری گزین!

در من که سرچشمه خوبی پژمرده است تو ای زشتی و پلیدی به جای خوبی و خیر جایگزین باش . زیرا برای‌اینکه حرف باشی . ارض آفرینش را حرف یزدان دو بخش خواهم کرد و خود حرف تیمی از آن فرمانروایی خواهم کرد .

احتمالا از آن تیم که اختصاصی پروردگار است بخشی نیز بهره من گردد .

چنانکه خواهد شد و دیری نمی پاید که این جهان ابتکاری ، و این آدمیان بر توانایی من آگاهی خواهند یافت . )

« میلتون »

سیستم چهارم گفتگوی شیطان

از بهشت گمشده .

بزهکاری مجموعه جرائمی است که در دوران و مکان معین به اتفاق می پیوندد .

کتله دانشمند بلژیکی آغازین کسی است که حرف بررسی آمارهای مختلف ، اثرات عوامل اسم و اجتماعی را مورد تحقیق رسم داده معتقد است که بزهکاری ، پدیده ای است که بدون توجه به بزهکار می توان آن را مورد خواندن رسم داد . به عقیده او اضافه و تقلیل جرائم و تغییرات احتمالی اشکال بزه ها را از لحاظ زمان و مکان ، حرف توجه به عوامل اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و مذهبی بایستی بررسی کرد . برای عرضه علمی بزهکاری، اندازه کل جمعیت کیفری یک منطقه و جمعیت کل نیز بخش هم مقایسه می شود و میزان کاهش و یا افزایش بزهکاری با توجه به قید درصد از مقایسه آمارها به سمت دست می آید .

 

فهرست
صفحه
مقدمه
………………………………………………………………..1
فصل اول
نوجوانان 
بخش اول : تشریح نوجوانان ……………………………………………..5
مبحث دوم : تجزیه کارشناسی …………………………………………….10
دوران دوم : خانواده  
مبحث آغاز : ابهت خانواده ………………………………………………13
بخش دوم : احتیاج بازسازی نهادهای مدنی …………………………23
مبحث سوم : احصا به دست آمده …………………………………………..29
فصل سوم : علل فرار نوجوانان  
مبحث اول : عوامل موثر در فرار ………………………………………….31
بخش دوم : استیصال ……………………………………………………………37
مبحث سوم : بیزاری …………………………………………………………44
مبحث چهارم : اختلافات خانوادگی …………………………………………48
فصل چهارم : تجزیه بزهکاری  
مبحث اول : عوامل بزهکاری اطفال ………………………………………51
مبحث دوم : انجمن اصلاح و تربیت ……………………………………….55
مبحث سوم : سیاست های قضایی در خصوص نوجوانان ………………….57
بخش چهارم : فرار از خانه به تنهایی جرم نیست ……………………………64
دوران پنجم : نتیجه  
بخش اول : جاده چاره کدام است ؟ ………………………………………66
فهرست منبع‌ها ………………………………………………………………67

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.