اهداف تحقیق
هدف کلی
بررسی اندازه مسئولیت پذیری در چهارچوب اعقاب و جامعه ، بین دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی مدارس عادی و غیر انتفاعی در شهرستان نیشابور می باشد .
آماج جزئی
تمام تحرک و فعالیتی به منظور رسیدن به هدف یا اهدافی صورت باده گیرد . به سمت طوری که باده توان گفت رفتار اساساً هدفدار است .
و از آنجا که انگیزه رسیدن به هدف باعث انجام کار می شود در این تحقیق نیز اهدافی در نظر است و از بهر رسیدن به سمت آن اهداف تحقیقات خود را اجرا می دهم .
همانطور که می دانیم برای رفع نیازهای مختلف افراد اجتماع ، سازمانها و مؤسسات متعددی بوجود آمده اند ، حرف توجه به سمت اینکه خانواده نمی تواند تمام نیازهای دانش آموزان را برطرف کند ، این سازمانها باب تعیش اجتماعی اهمیت ویژه ای دارند . یکی از آنها آموزشگاه ایا است که برای رفع نیازهای آموزشی بوجود آمده است .
از آنجا که فعالیت و تلاش انرژی اضافه دوران دانش آموزی از ویژگیهای این دوره زندگی انسان است باید برای دانش آموزان به تناسب سیلاب آموزشی و سن ، برنامه های جذاب و مورد علاقه تدارک دیده شود و زمینه را برای تکلیف پذیری ، بروز خلاقیتها ، ابتکارات ، اصلاح اقدام و در نتیجه بالا بردن عزت نفس در آنان آماده ساخت .
رفتار و شخصیت فرد به موقعیت ها و شرایط محیطی ، تربیتی ، و آموزشی بستگی دارد و پروگرام های زندگی در دوران کودکی و نوجوانی نقش تکثر را در زندگی و مسیر آینده تک بازی می کند که باید تمامی نهادها ، خانواده ها و آموزش و پرورش در جهت برنامه ریزی برای لحظه لحظه اوقات اندیشه آموزان با یکدیگر معاضدت نمایند تا انشاء الله آینده سازان این مملکت را بتوان افرادی شایسته و صالح و مفید در جامعه تربیت کنیم .
و آرزو است که نتایج حاصل از این تحقیق بتواندراهکاری برای رسیدن به این اهداف باشد .
طرح مسئله تحقیق
1- آیا وضعیت اقتصادی باب میزان مسئولیت پذیری آشکار دانش آموزان مؤثر است ؟
2- آیا رسانه های گروهی باب میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان مؤثر است ؟
3- آیا مسئولیت پذیری والدین حرف تکلیف پذیری دانش آموزان مؤثر است ؟
4- آیا کادر مدرسه بر میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان مؤثر است ؟
فرضیات
1- انتظار می جدول که وضعیت اقتصادی در میزان تکلیف پذیری بین دانش آموزان مؤثر باشد ؟
2- انتظار می جدول که رسانه های گروهی در میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان مؤثر باشد ؟
3- انتظار می رود که تکلیف پذیری والدین حرف مسئولیت پذیری دانش آموزان مؤثر باشد ؟
4- انتظار می جدول که کادر مدرسه در اندازه مسئولیت پذیری آنها مؤثر باشد ؟