چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی روشهای سنجش در ارزشیابی کیفی انجام
شده است.
اطلاعات مورد نیاز بازجست از طریق تحقیق کتابخانه ای جمع آوری
گردیده است .
در این مقاله، ضمن معرفی ارزشیابی توصیفی –
کیفی و ضرورت ثانیه ،درباره ی تغییرو
تحول های ایجاد شده در نظام ارزشیابی میانجیگری این طرح بحث می شود.
همچنین در این مقاله ، اثنا بیان ویژگی های الگو ارزشیابی توصیفی
، به موفقیت
هایی که اجرای این الگو به همراه داشته است ، استعاره شده است.
در قسمت پایانی مقاله ، ضمن بیان ابزار و روشهای سنجش در
ارزشیابی توصیفی به
معرفی برخی از روشهای سنجش در قضا ارزشیابی توصیفی پرداخته که
از جمله این
موردها می توان به برگ ثبت مشاهدات، آزمون عملکردی ، پوشه کار،
چک لیست
و..........اشاره کرد
کلید واژه ها
:ارزشیابی – ارزشیابی پیشرفت تحصیلی –ارزشیابی سنتی –کیفیت
–
ارزشیابی کیفی (توصیفی)
مقدمه
در سالها و دهه های اخیر تغییر و تحولات علاوه حرف سیاست
واقتصاد ،تأثیر شگرفی بر بناگر
های فرهنگی و اجتماعی جوامع نهاده است. بطوریکه هریک از ما ،
دعوی یا بیاراده
دخیل و نظاره جرب این تغییرات بوده ایم . و این نشان دهنده اصل
اجتناب ناپذیر حیات ما
یعنی تغیییر و تحول و ضرورت انعطاف باب برابر تغییرات می باشد .
ار وجود تغییرات و حرکت باب جهان پذیرفته شود. به پیروی آن
پیوسته اهداف و سایر
بخش های پرورش وپرورش نیز نظیر دیگر موردها باید متغییر باشند.
احتیاج های
اجتماعی و فرهنگی نوین عصر اطلاعات و ارتباطات ، لزوم آمادگی
های متناسب حرف
نیازهای سده حاضر، تقاضاهای عمومی برای پرورش و پرورش مادام
العمر ، مطالعه و
تحقیق مداوم برای ایجاد تغییرات هوشمندانه ، منطقی و عقلانی
درراستای مصلحت
ومنفعت نوع بشر و حیات آدمی در نظام پرورش و پرورش را ضروری اسم است .