فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

پایان نامه نقش آموزش مهارتهای زندگی در سلامت روان


» :: پایان جریده پرتره آموزش مهارتهای زندگی در سلامت روان

مقدمـه

رقیق شناسان در دهه های اخیر باب بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خویش و موقعیت خویش ، عدم عاطفه کنترل ، و کفایت شخصی جهت رویارویی با موقعیت های بغرنج و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسائل زندگی به شیوه درخور ، ریشه دارد . بنابراین با توجه به سمت تغییرات و پیچیدگی های روز افزون اجتماع و گسترش روابط اجتماعی ، آماده سازی افراد به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار امری ضروری به نظر می رسد . باب همین راستا رقیق شناسان با حمایت             سازمان های ملی و بین المللی ، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و ناهنجاریهای اجتماعی آموزش احاطه های زندگی را باب تمام جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند .                    ( طارمیان و همکاران 1378 ، ص 14 )

آنچه امروزه تحت آغاز احاطه های زندگی مشهود است تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست بلکه بسیاری از این مهارتها باب لابلای تعالیم الهی بخصوص در قرآن و احادیث معصومین بیان شده است . به طوری که تلاش برای برقراری بستگی مفید و مؤثر با دیگران ، خودشناسی و توجه به ارزشها که از فصول اساسی  درس مهارتهای زندگی است به کرات باب قرآن ، نهج البلاغه ، و صحیفه سجادیه و احادیث منقول از سایر معصومین مورد تأکید قرار افسرده است . ( نیز منبع ص 45 )

هدف اصلی سازمان بهداشت جهانی از ایجاد طرح احاطه های زندگی در زمینه بهداشت روانی این است که جوامع جوراجور در سطوح آفاق نسبت به گسترش ، به کارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارتهای زندگی را متمرکز حرف رشد توانائی های روانی مانند           حل مسئله ، تطبیق با هیجانات ، خود آگاهی ، سازگاری اجتماعی و کنترل استرس                 بین کودکان و نوجوانان است رفتار نمایند . ( ناستاسیا 1998 مقاله )

حرف توجه به نقش بااهمیت مدرسه‌ها در تأمین بهداشت روانی دانش آموزان ،    برنامه آموزش مهارتهای زندگی روش مؤثری باب جانب رشد شخصیت سالم دانش آموزان و تأمین و صیانت بهداشت روانی اندیشه آموزان تلقی می شود . به این ترتیب مدارس به جای این که تنها بر افزایش عملکرد تحصیلی دانش آموزان تمرکز نمایند باید بر تأمین و  صیانت روان آنان نیز تأکید نمایند و اقدامات لازم را به سمت منظور اجرا هدف مذکور انجام دهند چرا که اگر هدف فوق تحقق یابد بسیاری از مشکلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خویش کاهش می یابند . ( همان منبع )

 

 

 

 

91 صفحه فایل ورد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.