فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

فروش فایل ,دانلود فایل,خرید فایل,دانلود رایگان فایل,دانلود رایگان

دانلود مقاله و تحقیق نقاشی گل و مرغ


» :: دانلود مقاله و تحقیق نقاشی تراب و پرنده

عنوان مقاله: نقاشی گل و پرنده
قالب فایل: WORD

فهرست مطالب:

  1. دلایل انتخاب رد تراب و مرغ
  2. باعث و نقاشان شیوه تراب و مرغ
  3. حضور های نمادین
  4. پیشینه ی طایر و مرغ در هنر ایران
  5. ویژگی های آثار گل و مرغ
  6. رنگ مهر ( گل اسم )
  7. سوسن هوایی ( تراب زنبق )
  8. معنا و اصل یابی کلمه گل
  9. مراد و اصل یابی واژه مرغ
  10. تاریخ پیدایی تراب و پرنده در نگارگری ایران
  11. سیمرغ
  12. رمز گل
  13. رمز تعلل حیات گل
  14. رمز مرغ
  15. رمز سیمرغ
  16. ققنوس
  17. بلبل
  18. هدهد – هما
  19. باغ ارم و تراب و بوته
  20. حضور های حکایت سیمرغ در فرهنگ ایران
  21. جلوه های آرایشی و نمادین پرنده و مرغ مکتب بغداد
  22. (سخن آخری ) ( نتیجه گیری )
  23. منبع‌ها و مأخذ


* بخشی از ابتدای ومقاله:

سؤال پژوهش :

آیا بنیاد و ریشه های در آثار نقاشی گل و پرنده ناشی از خاطره های قومی است ؟

سوال فرعی

1 – بلد این ترکیب بندی خاص .

برای‌چه از گل سرخ  -  زنیق  -  مرغ  -  استفاده شده است .

هدف : دگرگونیهای تصویری آثار تراب و مرغ . از افسانه حرف پیدایی آثار گل و مرغ .

دلایل انتخاب آثار گل و مرغ یا گل بوته برای این پژوهش

در بین شاخه های الوان نقاشی ایرانی گل مرغ به دلایل زیر انتخاب شده است:

1 – با آنکه بسیار از آن نام برده باده شود، به سمت صورت جدی به آن پرداخته شده است .

2 – سوژه این آثار باب نگاه اول ساده ، و فهم آن آسان به نظر می رسد.

3 – پاس ادبی نام آنها ، این آثار باب میان شعر و نقاشی ایران قرار داده است. بنابراین احتمال وجود  مفهوم هایی مشترک بین این دو هنر حس می شود.

4 – باب هنر نقاشی ، گل و مرغ موضوع بین المللی است ، به بلد آنکه هر فرهنگی به سمت عشوه ی ویژه ای به آن پرداخته است اگر چه به سبک یا مکتبی از هنر نقاشی در آن فرهنگ تبدیل نشده است .

5 – باب طول تاخت قرن و نیم بسیاری از نقاشان سرشناس یا گمنام ایرانی به نقاشی آن پرداخته اند.

6 – از مضمون آن ، نقشمایه های تزیینی اسم اند  که قرن هاست همه جا ظهور دارد .

7 – بر اسم راه آثار شناخته شده نقاشی ایرانی در این آثار به روایت یا گزارشی اشاره شده نشده و در آنها به گونه ایا روشن تنها به سمت موضوع انتخاب شده برای صورتگری پرداخته شده است .

8 – عوامل فرمایشی جای خود را به شکلهای انتخابی صورتگری داده اند و بیان کننده عواطف اختصاصی او هستند .

انگیزه ی نقاشان عشوه گل و پرنده

1 – تجسم وضعیت عاطفی انسانی بودند، ولی به سمت نمایش خود او اشاره نمی کردند. به دلیل آنکه جدا از بازداشت مذهبی در یک ایز نقاشی بیشتر از یک وضعیت و حالت انسانی تصویر کردن نبود. و این خود در تأویل دخول به دنیای پیچیده مفومهای عرفانی را باده باغ .

2 – موضوع آن بدون دستور و پسند کارفرما بود.

3 فضای تصویری و تأثیری آن انیس حیات و با ادبیات و شعرهای عرفانی رابطه داشت .

4 – نقاشی ثانیه ساده بود به سمت جز نقاش به فردی برای طراح و اجرای کار احتیاج نداشت .

5 – تناسب آنچه تصویر باده شد و رابطه آن با اندازه های اثر ( ورق کتاب ) چنان جز اسم نبود که دوباره مینیاتور نامیده  شود ( 45 × 60 )

6 – با رنگهای ساده و مواد دست ساز نقاش در هر موقعیتی امکان نقاشی ثانیه بود.

7  - چون هدفهای ویژه ای را پشت باده کرد ، برای هر گروه و طبقه ی آشنا و دارای معنایی پذیرفتنی بود و محبوبیت همگانی می یافت .

8 – حرف آنکه به عشوه زمان خود نقاشی شده بود ، در این گونه آثار میان سلیقه و اکثریت مردم (شیوه مینیاتور) و نقاش جدایی حس نمی شد .

9 – عشوه نقاشی و ماده‌ها به کار رفته در آن یادآور دستاوردهای استادان نقاشی ایرانی در برابر نقاشی تازه از راه رسیده اروپایی بود .

10 – شکل و آوازه ثانیه ژرف ترین و ریشته دارترین نمادهای با هویت اقوام کهن ایرانی را باب ذهن بیننده زنده باده کرد با این امید که شاید ویژگیهای از یاد رفته آنها نیز دوباره جاندار شوند .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.